Cara Nak Bungkus Kuih Raya Untuk Pos

Barang anda WAJIB mempunyai pembungkusan luaran. Ambil bagian ujung janur dan masukan ke dalam lubang.


Pos Malaysia Berhad Cara Packing Biskut Facebook By Pos Malaysia Berhad Kalau Tak Nak Biskut Yang Dihantar Jadi Tepung Jom Layan Video Ini Untuk Ketahui Caranya Nak Bungkus

Kemudian ikat bagian bawahnya.

. IKLAN BAHAN INTI KELAPA. Untuk membuat inti masak gula merah gula pasir bersama air sehingga larut. Ini antara cara nak bungkus barang dengan betul.

Hari Raya balik ke kampung singgah membeli rempeyek. Untuk Resepi Kuih Tepung Bungkus ni saya sediakan video di youtube Channel sinunSo u olls boleh tengok cara-caranya di sana okEkceli cara tu sama sahajaCuma bahan ada sedikit perubahan. Senang je cara dia first scan dulu barkod then masukkan poskod.

Kemudian timbang di kaunter Firefly isi form di kaunter pejabat jualan Firefly. Bawa barang ke kaunter check in dan scan. 1 kilo tepung gandum 12 cawan tepung beras 3 sudu besar planta 1 cawan minyak masak 350 ml air.

Arini jue nak share sikit langkah2 keselamatan untuk coklat2 yang nak di pos bagi mengelakkan coklat beralih dari tempat asalnya. Dia kata tak boleh guna kotak ni kena guna kotak polistrin putih. Sudukan inti kelapa secukupnya.

Kalau nak buat penghantaran barang frozen secara satu-satu atau kuantiti yang sedikit cara itu akan menggunakan kerjasama pos motosikal tapi untuk hantar melalui motor. 7 Masukkan bungkusan kecil yang berisi garam ke dalam balang Anda boleh membungkus satu atau dua sudu teh garam dan masukkannya ke dalam balang. Cara Membuat Ketupat Tanduk 1.

Garam ini bertujuan untuk kurangkan kelembapan udara di dalam balang. Cara DIY Bekas Kuih Raya Yang Dah Kosong. Saya share berdasarkan pengalaman.

Anda boleh menggunakan kotak atau sampul pek polymailer. Pertama ikat bagian ujung daun kelapa seperti gambar di atas. BARANG APA YANG DIGUNAKAN DALAM PEMBIKINAN VIDEO OSMO POCKET 2 CREATER COMBO.

Saya guntingkan dan tampal semula nama. Salah satu kuih tradisional kegemaran ramai. Campur garam dan gula dalam santan.

Mudah je Caranya mudah sahaja. Beberapa tips dan petua saya dapat saya kongsikan untuk membuat Kuih Tepung Bungkus dan Inti Kelapa Serba Guna. Bila letak beras pulut buat lubang di tengah beras supaya wap naik ke dalam pulut.

Kukus pulut kali pertama selama 40 minit. 1 biji kelapa ambil bahagian putih sahaja 1 keping gula kerek gula melakanisanmanisan 2 cawan air 3 sudu makan gula Gula merah secukupnya ikut citarasa. Packing Kotak Dengan Baik Sediakan barang yang anda nak hantar pos.

Actually arahan dah ada kat mesin tu. Ni kali kedua saya pos guna JT. Yang pnting is kau isi borang yang ada tulis utk sampul prabayar sahaja.

Cara ini sangat berkesan sebenarnya kerana ia dapat elak kuih raya anda jadi lemau dan elak dari berbau. Langkah ini sangat penting untuk menghindari gesekan dan benturan antar toples dan dapat mengurangi risiko pecah. Lubangkan sedikit untuk letak inti.

Lapisi Toples dengan Bubble Wrap Agar Lebih Aman Sebelum memasukkannya ke dalam kardus lapis toples satu per satu dengan bubble wrap terlebih dahulu. CARA BUNGKUS PARCEL UNTUK PRODUK FRAGILE. Ada sesetengah boleh menerima barang frozen dengan syarat perlu hantar dengan bulk.

Sebelum kukus pastikan pengukus dilapik dengan jaring. Pengalaman pertama saya pos saya siap bungkus cantik cantik. Ketibaan barang waktu pukul 500 petang.

Caranya mudah saja tapi ianya memudahkan saya untuk cari dan ambil. Bungkus dengan kemas dan sedia untuk dikukus selama 20 minit. Salah satu cara pembungkusan untuk pos ke pelanggan.

Ape kabar mompreneur semua. Kemudian masukkan bancuhan tepung gandum. 0 views 1 likes 0 loves 2 comments 0 shares Facebook Watch Videos from Pos Malaysia Berhad.

Dengan api perlahan kacau rata sehingga intinya lembab-lembap sedikit. Anda cuma perlu bungkus barang dengan menggunakan bubble wrap. Kacau sebati lalu ketepikan.

1 kg satu bungkus tepung gandum saya guna tepung. Cara pos buah manggis dan rambutan. Tekan dengan menggunakan jari agar tidak terlepas dan bentuk seperti gambar di atas.

Cara bungkus barang dengan bubble wrap ataupun dengan kotak yang tebal Bubble wrap antara barang penting dalam setiap pembungkusan barang. Ok untuk pertanyaan puan Masryana Mashuri sebab ramai sangat komen NAK saya share pasal ni semalam jadi sekarang saya nak share macammana cara saya handle parcel Fragile Produk supaya dapat minimumkan risiko pecah kerosakan. Maka saya DIY dan guna semula balang tersebut untuk menyimpan barang-barang keperluan di dapur.

Tetapi tak semua syarikat pos dapat menampung permintaan setiap customer mereka. Time timbang mereka tanya item dalam kotak. Kalau risau pelanggan anda.

Ini cara saya memanfaatkan balang bekas kuih raya yang dah kosong. Contoh kuih yang boleh dibuat adalah seperti karipap donut. Masak air utk mengukus hingga didih.

Pexels Apa sahaja yang anda lakukan jangan sekali-kali menghantar barangan anda tanpa pembungkusan di bahagian luar. Nak dibuang terasa sayang. Utk pos guna plastik prabayar nipastikan isi borang yang ada tulis utk sampul prabayar sahaja kadang pos malaysia ni dia suka buat borang baru.

Barang anda mestilah dibungkus dengan pembungkusan luaran untuk menutup 100 kawasannya yang terdedah. Ini adalah cara-cara untuk pos barang fragile dengan betul. Lakukan langkah yang sama untuk bagian sisi yang lainnya.

Ini contoh saya ada sediakan kotak yang saya dah siap packing untuk penghantaran order customer saya ke Selangor. Saya bagitahu buah manggis. Bayar mengikut berat barang seperti saya kena 93 kilogram saya kena Rm2120 sahaja dan serah barang di kaunter check in.

Pack elok-elok dengan menggunakan kotak yang tidak koyak kemek penutup atas dan bawah yang baik tidak basah dan tiada contengan yang terlalu banyak. Hari Raya balik ke kampung singgah membeli rempeyek sebotol Hantar biskut dapat tepung Sebab tak bungkus betul-betul. Bungkus dengan bubble wrap atau kotak yang tebal Bungkus barang dengan sedikit ruang dan tak terlalu ketat Labelkan pakej anda dengan sticker Fragile Gunakan insurans untuk pakej barang anda Bungkus dengan salotape ke seluruh barang supaya tak terbuka.

Jue dah ambil langkah2 yg paling the best untuk memastikan coklat tersebut akan sampai dalam keadaan yang. Masak hingga hampir kering. Cara wrapping barang mudah pecah menggunakan buble wrapJangan lupa subcribe dan tekan butang like posbarang poslaju barangpecah carawrapping bublewrap.

292 resipi yang mudah dan sedap untuk frozen daripada komuniti memasak terbesar di dunia. Cara packing paket makanan 2.


Cara Bungkus Parcel Untuk Produk Mompreneur Mastermind Facebook


Cara Packing Kuih Raya Supaya Tak Hancur Bila Pos Youtube


Cara Balut Biskut Untuk Pos Supaya Tak Hancur Youtube


Cara Balut Biskut Untuk Pos Supaya Tak Hancur Youtube

No comments for "Cara Nak Bungkus Kuih Raya Untuk Pos"